Někteří státní úřednicí již zřejmě neví kudy z nudy

Idnes nás informuje o tom, že úředníci Ministerstva dopravy mají novou starost: regulací vlaků na trati mezi Ostravou a Prahou.

Radim Fiala

Radim Fiala





Je to úžasné, že tamní úředníky trápí právě tato trať, na které díky konkurenci rapidně klesly ceny pro cestující a zároveň díky konkurenci stoupla kvalita služeb pro cestující a rychlost vlaků.

Oficiální důvod zvažované regulace? Na trati jezdí moc vlaků! To prý brání ve fungování menším regionálním spojením. Proto zvažují, že počet vlaků prostřednictvím snížení konkurence umělé omezí. Zřejmě proto, aby lidé znovu stali ve vlacích, platili vyšší jízdné a trávili svou předraženou cestu ve špinavých vozech.

Počet cestujících na trati mezi Prahou a Ostravou od zavedení konkurence stoupl na trojnásobek. To vypovídá o tom, že jsou lidé s novým stavem věcí spokojení. Pokud je již těch vlaků tolik, že jim příslušná trať nestačí, nuže přišel čas zvážit výstavbu nových tratí. Od toho tady to Ministerstvo dopravy máme. V opačném případě by nám mohli začít regulovat i počet aut jezdících po dálnicích a užit k tomu úplně stejný argument: proč bychom stavěli dálnice, když můžeme prostě zakázat řidičům, abych po těch dálnicích jezdili?