EU je pro Rusko a Čínu malé a uřvané děcko, které vnímají jako zcela bezvýznamné

PEKING | Za projektem „Nová hedvábná stezka“ není nikdo jiný než Šanghajská organizace spolupráce, kterou „řídí“ Rusko a Čína, píše Contra Magazin.

Vladimir Vladimirovič Putin a Si Ťin-pching | foto: sputnik

Pro „nejmocnější ekonomickou organizaci na světě“ s více než třemi miliardami spotřebitelů není Evropská unie s populací 510 milionů lidí „jenom mladší partner, ale hlasitě řvoucí dítě“, konstatuje list, kdy překlad PhDr. Vladimíry Grulichové v České republice vyšel na webu NovaRepublika.cz.

Železniční nákladní doprava mezi Evropou a Čínou přes Rusko se nadále rozvíjí na plné obrátky, píše Contra Magazin.

„Nová hedvábná stezka“ má již 15 zastávek v Evropě, mezi nimiž jsou Norimberk, Lyon a dokonce i Londýn. „Ano, milí čtenáři, nemýlíte se, zdůrazňuje list. Hlavní město Velké Británie je článkem nejen evropské, ale i čínské železniční sítě“.

Přeprava nákladu je po železnici levnější než vzduchem, a na rozdíl od dopravy po moři trvá mnohem kratší dobu, pokračuje Contra Magazin.

Zvláštní pozornost je věnována také tomu, že všechny soupravy jedou přes Rusko. „U každé přepravy nákladu se musí žádat povolení ruských úřadů. Rusové mohou kdykoliv přepravu zastavit – uložit sankce. Nedělají to ale“, konstatuje Contra Magazin.

Za projektem „Nová hedvábná stezka“ je Šanghajská organizace spolupráce, kterou „řídí“ Rusko a Čína, píše list. Pro „nejmocnější ekonomickou organizaci na světě s více než třemi miliardami spotřebitelů není Evropská unie s populací 510 milionů lidí „jenom mladší partner, ale hlasitě řvoucí dítě“, ironizuje Contra Magazin.

Podle listu již zachytili „duch doby“ Japonci. „Začátkem května 2016 Japonsko prostřednictvím premiéra Abeho před Putinem kapitulovalo, soudí Contra Magazin. Západ se stále domnívá, že Rusko je slabé a izolované. Ale vždyť to vůbec není tak, jak by se mohlo zdát!“

Čtete dále VlasteneckeNoviny.cz | Další články k tématu:

loading...