Tzv. „dezinformační weby“ vs. politická angažovanost inzertních portálů

Donedávna bylo zvykem, že inzerent definuje cílovou skupinu svých klientů a organizátor inzerce podle toho umístí web reklamu na stránky, které jsou touto cílovkou nejvíce navštěvované.

Petr Viktorýn

Tím se maximalizuje reklamní účinek a zároveň se snižují náklady na oslovení jednotlivců v dané cílové skupině.

Pokud jsou tzv dezinformační weby (čti „weby, prezentující informace, které si EU či vláda nepřejí publikovat“) navštěvovány např. muži, věk 49-60, SŠ vzdělání, bydliště město nad 50.000 obyv. …atd. a organizátor web reklam (seznam cz) tyto stránky vyřadí z nabídky, snižuje tím účinek kampaně a prodlužuje investici klienta nabídkou stránek, touto cílovkou méně navštěvovaných.

Postup spol. seznam.cz je hrubým zásahem do férového inzertního trhu. Omezování výnosu z reklamy MV ČR vyjmenovaným serverům, je ekonomickým šikanováním provozovatelů.

Je-li obsah závadný, má být server na návrh soudu odpojen, ne „cenzorem“, spolupracujícím s Ministerstvem vnitra, finančně omezován.

Je možné, že inzerentům brzy dojde, že reklama zprostředkovaná přes seznam.cz, není účinná tak, jak by být měla a budou inzerovat na přímo. Což je férové řešení pro všechny.