Čapí hnízdo preferencemi po. hnutí ANO neotřásla

V neděli byl zveřejněn průzkum veřejného mínění společnosti Median a TNS Kantar zpracovaný pro Českou televizi. Aby se tyto společnosti vyhnuly budoucím nařčením či úvahám, jak se zmýlily v odhadech, přicházejí s originálním řešením.

Jiří Paroubek se směje

Zveřejnily tzv. volební potenciál jednotlivých politických stran. Tedy nikoliv volební preference, ale volební potenciál. Tedy jinak řečeno, jaký je podíl voličů z celkového počtu voličů a kteří zvažují volbu té, které strany a půjdou k volbám. To je samozřejmě něco jiného, nežli volební preference. Ty jsou v podstatě někdy i výrazně nižší, možná o třetinu, možná o čtvrtinu, jak v kterém případě.

Samozřejmě, že pro šéfy marketingu dotčených stran zveřejnění volebního potenciálu je pobídkou k tomu, aby viděli věci a pozice své strany mnohem optimističtěji, nežli tyto pozice reálně jsou.

A tak hnutí ANO má potenciál 35 % voličů, tzn., že jejich volební preference se mohou pohybovat podle jednotlivých průzkumů někde v rozmezí mezi 24 – 32 %.

Sociální demokracie má mít volební potenciál 17 %, takže její volební preference se mohou pohybovat mezi 10 – 14 %, jak ukazují výsledky jiných průzkumů.

Třetí, pokud jde o volební potenciál, je ODS s 15,5 % a čtvrtí Komunisté se 14 %. Po nich následují s 13 % TOP 09. Okamurovci, STAN a Piráti mají volební potenciál na 12,5 %, což se zdá být u STANu i Pirátů hodně optimistické číslo. Lidovci jsou na 11,5 % a Zelení na 7 %.

Průzkum byl prováděn v době, kdy již do veřejného mínění naplno dopadly informace o chystaném trestním stíhání A. Babiše a J. Faltýnka a jejich vydání policii sněmovnou. Jinak řečeno, pokud má hnutí ANO potenciál oproti předchozímu šetření zhruba na stejné úrovni jako před tím, můžeme říci, že dopad kauzy Čapí hnízdo na volební preference stran je malý nebo vůbec žádný.

Čtete dále VlasteneckeNoviny.cz | Další články k tématu:

loading...
Reklama: polados-prepravujeme-vas-byznys

Komentáře: