Moravskoslezský kraj s Ostravou dal zelenou vodíkovým pohonům ve veřejné dopravě

OSTRAVA | Vedení Moravskoslezského kraje a města Ostravy se rozhodlo zhostit role vizionářů a podporovat využívání vodíkových pohonů ve veřejné dopravě, informuje tisková služba Moravskoslezského kraje.

ANOisté Vondrák a Macura | repro: ostrava.cz

Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák a primátor Ostravy Tomáš Macura proto dnes v ostravské pobočce Impact Hub podepsali memorandum o spolupráci při rozvoji této čisté technologie. Na zavádění vodíkové mobility v regionu se bude podílet také společnost Vítkovice Cylinders. Uzavřela o tom memorandum s Moravskoslezským krajem.

Veškeré tyto kroky podnikají představitelé kraje, města i průmyslového gigantu proto, aby emise z dopravy co nejméně zatěžovaly životní prostředí, zejména ovzduší v regionu. Od spolupráce na rozvoji a zavádění čistých vodíkových technologií do života si slibují také vznik nového průmyslového odvětví. Připravují se tak i na „dobu bezuhelnou“.

„Jde nám o zavedení zcela bezemisní dopravy, což naftová, benzinová a ani auta na plyn prostě neumí. To je pro náš kraj, který trápí časté smogové situace a nemůže se zrovna chlubit svěžím ovzduším, primární. Elektromobilita a hlavně vodíková mobilita je budoucnost. Nejen proto, že vodíkový pohon je čistý – z výfuku kape pouze voda, ale i samotná výroba tohoto paliva může být naprosto čistá. Zároveň vytvoříme nové, progresivní a inovativní průmyslové odvětví, kde najde práci spousta lidí a které pomůže kraji v budoucnu fungovat bez energetického spalování uhlí,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

„Vodíkové technologie jsou všeobecně považovány za vysoce perspektivní pro rozvoj energetické soběstačnosti a efektivity Evropy. I pro historicky průmyslovou Ostravu se mohou stát dobrým nástrojem pro další rozvoj ve všech oblastech. Kupříkladu v dopravě si Ostrava vytýčila závazek zcela vyřadit z městské hromadné dopravy dieselovou trakci do roku 2020 a zcela ji nahradit ekologickými vozidly, převážně na elektřinu, částečně na CNG. Pokrok se ale nedá zastavit, a proto chceme zahájit v podmínkách ostravské MHD i testování vozidel na vodíkový pohon. Jsme přesvědčení, že veřejná správa by v případě takových projektů měla stát v první linii,“ řekl primátor Ostravy Tomáš Macura.

loading...
loading...
Reklama:
loading...