Jak se bránit nevyžádanému telemarketingu

PRAHA | Úřad pro ochranu osobních údajů zveřejnil na svých webových stránkách materiál k obraně proti nevyžádaným marketingovým hovorům, které jsou uskutečňovány bez vazby na předchozí vztah mezi volaným a volajícím.

Ilustrační snímek

V dokumentu naleznete návod, jak se nevyžádanému telemarketingu bránit i jak mu předcházet. Nechybí ani vymezení pojmu a popis, jakým způsobem podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Co je telemarketing?

Jde o hovory po telefonu ze strany call center, obchodních či marketingových společností, které se tímto způsobem snaží oslovit nové, stávající, nebo bývalé zákazníky pro zakoupení produktů nebo služeb, případně je účelem hovoru snaha získat marketingově cenné informace.

Následující text se týká nevyžádaných marketingových hovorů, které jsou uskutečňovány bez vazby na předchozí vztah mezi volaným a volajícím. V případě, že vám volá s telemarketingovou nabídkou obchodník, u něhož jste nakupovali nebo využili službu, není takové jednání a priori porušením GDPR. V takovém případě přejděte na předposlední bod tohoto dokumentu „Vznést námitku proti zpracování osobních údajů“.

Materiál Jak se bránit nevyžádanému telemarketingu naleznete ZDE.

Reklama: