V Jihočeském kraji už silničáři jezdí v deseti nových tatrovkách

ČESKÉ BUDĚJOVICE | V pondělí 28. ledna se v Českých Budějovicích konalo slavnostní předání hned deseti zbrusu nových silničářských speciálů TATRA PHOENIX Euro 6 do vlastnictví Správy a údržby silnic Jihočeského kraje. Cena zakázky dosáhla bezmála 35 milionů korun.

Nové vozidla pro silničáře | repro: tatra.cz

Zástupci Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje ráno 28. ledna v jejich českobudějovickém sídle převzali nové vozy TATRA PHOENIX Euro 6 od dodavatele, kterým je společnost Serviscentrum Vysočina. Ten ve spolupráci s kopřivnickou automobilkou TATRA TRUCKS a jičínským výrobcem speciálních nástaveb a příslušenství KOBIT dokázal uspět ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku na nákup nákladních vozidel pro silniční údržbu vypsanou SÚS Jihočeského kraje v květnu minulého roku.

„Tatry tradičně slouží u organizací zajišťujících údržbu silnic a komunikací. Je to díky jejich výkonům, spolehlivosti, výborným jízdním vlastnostem za všech klimatických podmínek i univerzálností jejich použití. Tatry mají co nabídnout, proto jsme se do výběrového řízení přihlásili,“ vysvětlil Tomáš Reitermann, jednatel společnosti Serviscentrum Vysočina, která je jedním z dealerů kopřivnických vozů. Jeho slova potvrzují i rostoucí počty objednávek na silničářské speciály značky TATRA. Například za poslední dva roky desítky vozů putovaly do středních a východních Čech a další budou následovat.

Ředitelství SÚS Jihočeského kraje disponuje 190 kusy vozidel a spravuje na 6200 km pozemních komunikací, nové tatrovky budou znamenat výrazné omlazení jeho vozového parku. „Dodavatel tatrovek nabídl ve výběrovém řízení nejlepší podmínky a cenu, proto ve výběrovém řízení zvítězil. Bonusem pak je, že budeme používat vozy domácí provenience. Tatrovky jsou kvalitní a spolehlivé, takže doufáme, že budou dobře sloužit,“ řekl Jan Štícha, ředitel SÚS Jihočeského kraje.

Nové silničářské speciály TATRA PHOENIX Euro 6 mají dvounápravové podvozky s pohonem všech kol. Pohání je šestiválcové motory PACCAR MX-11 s výkonem 303 kW spojené s manuální převodovku ZF. Vozy dostaly nástavby používané k zimní údržbě od českých společností KOBIT a Unikont Group. Z desítky dodaných vozů jsou tři opatřeny univerzální sypací nástavbou KOBIT SYKO 5H, čtyři disponují inertní sypací nástavbou KOBIT SYKO 6H a poslední tři pak chemickou sypací nástavbou EPOKE SH 3800 SIRIUS AST. Automobily jsou také vybaveny sněhovými radlicemi KOBIT RSS 29 a segmentovými radlicemi LLV 35 SL nebo radlicemi typu křídlo LLV 37 K od společnosti MTM Tech. Pro použití v letních měsících jsou čtyři vozidla navíc vybavena sklápěcími korbami KOBIT S18. Na nových tatrovkách jsou namontovány i nezbytné přední upínací desky, výměnné systémy pro nástavby, hydraulické okruhy a nezbytné přídavné a výstražné osvětlení.

loading...

Pro použití v náročných zimních podmínkách je hlavní spolehlivost vozů. „S postupujícím stářím se u používaných vozů objevují stále častěji poruchy, které mají vliv na plán údržby silnic i na naši akceschopnost. Nové tatry budou mít pozitivní vliv na kvalitu naší práce, a přinesou řidičům i větší bezpečnost a komfort při práci,“ vysvětlil Jan Vykouk, náměstek provozního úseku SÚS Jihočeského kraje. Nové vozy mají také přinést snížení přímých provozních nákladů, a zároveň ušetřit peníze, které u starých vozů spolykají časté opravy a náhradní díly, které mnohdy už ani nejsou k dostání.

TATRA TRUCKS českým zákazníkům dodává nové cestářské speciály na základě úspěšných výběrových řízení a nových zakázek. V některých oblastech České republiky krajské a státní organizace dlouhá léta za veřejné peníze nakupovaly zahraniční vozidla, přestože domácí výrobci byli schopni dodat stejně kvalitní údržbovou techniku. „Úspěch ve veřejné soutěži SÚS Jihočeského kraje je dobrým příkladem trendu, který poslední dobou pozorujeme, totiž že čeští veřejní provozovatelé a organizace stále více dávají přednost českým prověřeným vozům před zahraniční konkurencí,“ řekl Petr Hendrych, obchodní a marketingový ředitel TATRA TRUCKS. „Pro Tatru jsou silničáři významnými zákazníky a partnery, vždy tomu tak bylo a chceme, aby to tak bylo i nadále,“ dodal Petr Hendrych.

TATRA PHOENIX – univerzální řešení na cestu i do terénu

Vozidla TATRA PHOENIX určená pro segment komunálních služeb jsou primárně nabízená v konfiguracích náprav 4×4 a 6×6 pro použití jako sypač, zametač, kontejnerový nosič, sklápěč, valník s hydraulickým nakládacím jeřábem, cisterna a pro další speciální využití.

Podvozek je tvořen tradiční tatrováckou centrální nosnou rourou a výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami. Tato unikátní tatrovácká koncepce podvozku, která své mimořádné kvality a výhody prokazuje už desítky let, zajišťuje zvýšenou tuhost a pevnost podvozku především v krutu a ohybu. Výrazně tak prodlužuje životnost celého vozidla.

Tatrovácká koncepce podvozku navíc chrání většinu komponentů podvozku a brání je tak před případným poškozením způsobeným terénními či nepříznivými provozními podmínkami.

Kabina je nabízena ve dvoumístném či třímístném provedení, na přání může být vybavena i lůžkem. Kabina je odpružená a vyznačuje se vysokou úrovní ergonomie pracoviště, čímž obsluze vozidla zajišťuje výrazné pohodlí i bezpečí.

loading...
loading...
Reklama:
loading...