Třetí dítě – odvaha někdy nestačí; Porodnost ekonomických aktivních musí být podpořena

PRAHA | Nový videospot s názvem „Třetí dítě – odvaha někdy nestačí“ dnes zveřejnilo Hnutí Pro život ČR (HPŽ ČR) v rámci kampaně „Nesoudíme. Pomáháme“. Upozorňuje na převážně ekonomické důvody, které vedou pět tisíc rodin ročně k podstoupení potratu třetího dítěte. Videospot „Třetí dítě – odvaha někdy nestačí“ zveřejnilo HPŽ ČR na sociálních sítích a počítá s následným uvedením v klasických masmédiích. Na natočení spotu se podíleli herci Andrea Růžičková Kerestešová, Aleš Balda a Filip Jančík.

Tradiční rodina | repro: Pinterest

Ekonomické důvody jsou jednou z hlavních příčin, proč pět tisíc rodin ročně podstupuje potrat třetího dítěte. To je v tak bohaté zemi, jakou je Česká republika, nepřijatelné. Požadavek podpory ekonomicky aktivních rodin čekajících zejména třetí dítě bude proto také tématem Národního pochodu pro život a rodinu, který se uskuteční 27. dubna v Praze. „Pochodem podpoříme snahu poslanců Výboru pro sociální politiku Poslanecké sněmovny, aby peníze z evropských fondů na období 2021 až 2027 byly využity i na podporu ekonomicky aktivních rodin se třemi a více dětmi,“ říká Zdeňka Rybová, tisková mluvčí HPŽ ČR a vedoucí Linky pomoci, kterou HPŽ ČR provozuje.

Hnutí Pro život ČR vychází mj. z výsledků šetření důchodové komise z roku 2017, která konstatuje, že příjmy rodin v přepočtu na hlavu se s počtem dětí výrazně snižují a při třetím dítěti klesají až pod průměr příjmů, jakých dosahují důchodci. „Ekonomicky aktivní rodiny se třemi a více dětmi jsou znevýhodněnou skupinou obyvatelstva. Je přitom v eminentním zájmu státu investovat do rodin, které chtějí a mají odvahu mít více dětí. V novém klipu připomínáme mužům odpovědnost za ženu a jejich počaté dítě, ale zároveň upozorňujeme, že odvaha a odpovědnost nemusí vždy stačit,“ říká Radim Ucháč, předseda HPŽ ČR.

Nový videospot „Třetí dítě – odvaha někdy nestačí“ volně navazuje na loňský videospot „Miláčku, já jsem těhotnej“, který v rámci kampaně „Nesoudíme. Pomáháme“ upozorňuje na téma nucení žen k potratu a akcentuje společenskou zodpovědnost muže za ženu a počaté dítě. Na sociálních sítích a v multikinech jej shlédlo 300 tisíc lidí. Spotu se věnoval také Český rozhlas a Česká televize jej zařadila do vysílání na podzim loňského roku v prémiových časech.

Hnutí Pro život ČR usiluje o obnovu společenského respektu ke každému nenarozenému dítěti. Poskytuje pomoc těhotným ženám a akcentuje společenskou zodpovědnost muže za ženu a dítě.