Řešením nejsou silná politická gesta, ale podpora výzkumu a inovací

37,5 % elektromobilů do roku 2030. To je vize Evropské unie, jejíž síla rezonuje po aféře Dieselgate o to intenzivněji. Oproti ní stojí realita v podobě výrazně vyšší ceny takového vozu a především pak průměrné stáří aut u nás – více než 14 let.

Evžen Tošenovský | foto: tosenovsky.cz

Výsledkem evropské vize bude nakonec situace, ve které si běžný občan České republiky nebude moci dovolit vlastnictví osobního vozu. Současné výzkumy navíc naznačují, že celková zátěž na výrobu a provoz elektromobilů je srovnatelná s moderními spalovacími agregáty.

Pozitivní ekologický dopad na naši planetu se tudíž do značné míry vytrácí. O takovou vizi elektromobility nemáme zájem.

Prosazujeme rozumnou elektromobilitu. Takovou, která bude kultivovat jak naše životní prostředí, tak životní úroveň. A to vše při zachování svobodné volby jednotlivce. Řešením nejsou silná politická gesta, ale podpora výzkumu a inovací v oblasti dopravy.

loading...
Reklama:
loading...