Ohlédnutí za falešnou a prázdnou kampaní

Kampaň před letošními volbami do Evropského parlamentu připomíná selanku a přípravy na utkání béčka okresního přeboru. Mnoho stran postavilo lídry druhé až třetí kategorie, o zbytku kandidátek ani nemluvě.

Jan Kopal

Témata volebních kampaní jsou mdlá až nijaká, kde myšlenkovým vrcholem je dvojí kvalita potravin (sic!). Silně to kontrastuje s dramatickými a vyhrocenými kampaněmi probíhajícími napříč Evropou, kde dochází k silným ideovým střetům o programové a zásadní otázky.

Ne náhodou bývalý prezident Václav Klaus agituje na podporu Nigela Farage a jeho strany Brexit ve Velké Británii. Trochu to vypovídá i o tom, jakou důležitost přikládá volbám ve své domovině.

Bohužel smýšlení voličů není příliš vzdálené mínění Václava Klause staršího. Silný nezájem o tyto volby a despekt vůči EU. To se šíří napříč českými luhy a háji. A pak, že je Czexit sprosté slovo…

Zatímco jinde vítězí ve volbách bývalí komici, u nás se k moci derou stávající kašpaři! Karikatury politiků, politická zombie a lidé, kteří už dávno v politice sedět neměli, neboť delší dobu měli mít státem hrazené ubytování na Pankráci nebo na Borech, v lepším případě v Bohnicích, či v Kosmonosích. Doufejme, že se i u nás najdou politici typu Farage, Salviniho, Wilderse, LE Penové, Orbána či Kaczyńského.