ČD – Telematika dále zkvalitňuje wi-fi na nádražích. Nově spojila síly s největší světovou sítí Fon

PRAHA | Přístup k bezdrátové síti wi-fi na vybraných nádražích, zprostředkovaný ČD – Telematikou, je opět o něco komfortnější, informuje dceřiná firma národního dopravce.

Ilustrační snímek | foto: wikipedia.org

ČD – Telematika totiž začala spolupracovat se společností Fon, poskytovatelem mezinárodního wi-fi roamingu, který má ve své celosvětové síti více než 21 milionů hotspotů. Zákazníci s aktivovaným mezinárodním wi-fi roamingem a jejichž operátoři jsou partnerem společnosti Fon, tak mohou využít automatické připojení k wi-fi a internetu prostřednictvím sítě Fon.

„Jsme úplně prvním českým partnerem společnosti Fon,“ zdůrazňuje Mikuláš Labský, ředitel úseku Telekomunikační služby ČD – Telematiky. „Zařadili jsme se do pomyslné rodiny partnerů této celosvětové wi-fi sítě vedle takových společností, jako jsou například KPN, Vodafone Italy či americký AT&T. Spolupráce se společností Fon je dalším potvrzením naší snahy poskytovat zákazníkům služby na nejvyšší úrovni,“ dodává Labský.

Zákazník s aktivovaným mezinárodním wi-fi roamingem tak nemusí složitě vybírat z dostupných a často neznámých wi-fi sítí, ale jeho mobilní telefon automaticky vybere síť Fon. Ta je dostupná na 12 velkých nádražích v České republice, jejichž prostory jsou pokryté službou FREE WIFI poskytovanou ČD – Telematikou. Jedná se o tyto železniční stanice: Praha hlavní nádraží, Praha Masarykovo nádraží, Brno hlavní nádraží, Brno dolní nádraží, Ostrava hlavní nádraží a Ostrava-Svinov, Plzeň hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ústí nad Labem hlavní nádraží, Hradec Králové hlavní nádraží, Pardubice hlavní nádraží a Zlín střed.

Služba je dostupná prostřednictvím mobilních telefonů, které podporují technologii hotspot 2.0.

ČD – Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.