Vyjádření k problémům s platbami Fio banky v minulých dnech

PRAHA | Česká národní banka v minulých dnech zaznamenala dotazy klientů Fio banky na technické problémy se zasíláním plateb, informuje Česká národní banka ve své tiskové zprávě.

Česká národní banka | repro: YTB

ČNB sděluje, že pravděpodobnou příčinou potíží klientů s platbami prostřednictvím Fio banky byla kombinace přetížené sítě, která propojuje banky do systému mezibankovního platebního styku ČNB (CERTIS), a vypnutý parametr na komunikační bráně (firewall) po jejím nedávném upgradu, který pomáhá takové situace řešit. CERTIS po celou dobu fungoval.

Fio banka se 3. července 2019 obrátila na ČNB s informací, že má technické problémy se zasíláním souborů do ČNB. Ta vyzvala Fio banku, aby předávala jednotlivé dávky platebních příkazů alternativní cestou, čehož Fio banka nevyužila.

ČNB poskytovala po celou dobu Fio bance metodickou i technickou podporu a Fio banka o daném problému s ČNB intenzivně komunikovala. Technický problém týkající se plateb Fio banky byl vyřešen 8. července 2019.