Integrace autobusů na trase Praha – Nespeky – Benešov

PRAHA | Od soboty 13. července bude spuštěna další etapa integrace autobusové veřejné dopravy ve Středočeském kraji, tentokrát v oblasti Benešovska. Tato etapa obsahuje rozšíření integrace do úseku Nespeky – Poříčí nad Sázavou – Benešov a zároveň posílení provozu stávajících linek PID v oblasti Kamenice, které jsou často přetěžované. Páteřní linkou se stane linka 337 v trase Praha – Nespeky – Benešov.

Autobus PID | repro: kr-stredocesky.cz

Na trase Praha – Jesenice – Kamenice se výrazně zkrátí intervaly jak v pracovní dny dopoledne, tak o víkendech z 60 na 30 minut. Více spojů vyjede na linkách 339 (Praha – Týnec nad Sázavou) a 444 (Kamenice – Jílové u Prahy – Davle).

„Středočeský kraj v letošním roce alokuje do veřejné autobusové dopravy 1,1 miliardy Kč, což směřuje jak do kvality poskytovaných služeb, tak do integrace jako takové. Integrace této oblasti patří k těm menším, ale i tak jsem rád, že se obyvatelé obcí na trase Kamenice – Jílové u Prahy – Davle dočkali přímého spojení bez zbytečných časových prodlev, ke kterým tady velmi často docházelo a komplikovalo to tak cestování,“ uvedl radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl.

„Integrace autobusů v trase Praha – Kamenice – Nespeky – Benešov přináší Pražanům i Středočechům kratší intervaly a přehlednější cestování díky zapojení všech autobusových spojů v oblasti do systému PID. Středočeši získají lepší možnosti dojíždění z této oblasti do Prahy a Pražané se díky rozšířené víkendové nabídce lépe dostanou za rekreací do Posázaví,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

U linky 444 Kamenice – Jílové u Prahy – Davle jsou spoje nově propojeny v celé trase, tím bude umožněno přímé regionální spojení jednotlivých oblastí Středočeského kraje.

„U linky 339 z Týnce nad Sázavou do Prahy dochází o víkendech ke značnému zkrácení intervalů, a to ze 180 minut na 120 minut. Na této lince došlo také k posílení spojů v dopoledních hodinách o pracovní dny a rovněž byl rozšířen provoz ve večerních hodinách, a to po celý týden,“ konstatuje ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Michal Štěpán.

„Od 13. července se také obyvatelé Vestce, Jesenice či Kamenice dočkají tolik potřebného zkrácení intervalů. V dopoledním období pracovních dnů a o víkendech po celý den pojede autobus z Prahy do Kamenice každou půlhodinu,“ dodává náměstek ředitele ROPID pro příměstskou dopravu Václav Haas.

Spojení Prahy s Benešovem je zajišťováno v pravidelných intervalech vlakovými spoji. Význam železnice pro spojení těchto měst v poslední době ještě vzrostl zaintegrováním rychlíků a nově od prosince 2018 také zavedením spěšných vlaků. Rychlíky zvládnou cestu mezi centrem Prahy a Benešovem již za 38 minut, což v porovnání s autobusovou dopravou na Roztyly a následným přestupem na metro představuje úsporu více než 15 minut. Celkově je na linkách S9, R17 a R49 provozováno až 55 spojů v pracovní den v každém směru.

Obsluhu obcí podél komunikace II/603 bude nově zajišťovat prodloužená linka 337. Ta nahradí i spoje linek 176101 a 350920, které jsou přetrasovány na dálnici D1, a tudíž i zrychleny.