Parní vlak vyrazí v sobotu z Prahy-Braníka do Vlašimi

PRAHA | V sobotu 31. srpna vypraví České dráhy parní vlak z Prahy-Braníku do Vlašimi. Soupravu, která bude sestavená z historických vozů a bufetového vozu, poveze parní lokomotiva 477.043 „Papoušek“, informuje Národní dopravce.

Lokomotiva 477.043 „Papoušek“ | repro: youtube.com

Cestující si můžou naplánovat návštěvu zlatých dolů v Jílovém u Prahy, Tankového dne ve Vojenském technickém muzeu v Lešanech nebo zámku Jemniště nedaleko Vlašimi.

Historický vlak bude tuto sobotu odjíždět z Prahy-Braníka v 9:00, pojede přes Vrané nad Vltavou, Jílové u Prahy, Čerčany a Benešov u Prahy a do cílové stanice Vlašimi přijede ve 12:04. Na zpáteční cestu do Prahy se vlak vydá z Vlašimi v 15:33. V soupravě vlaku budou zařazené historické vozy řady Ce (tzv. „Rybáky“).

Ve vlaku budou platit běžné jízdenky Českých drah podle tarifu TR 10 ve spojení s místenkami „Nostalgie“ za 140 Kč. V prodeji jsou u všech pokladen ČD, doprodej bude zajišťovat vlakový personál. Ve vlaku neplatí jízdenky Pražské integrované dopravy. Přeprava kočárků je možná jen v omezené míře (naložit lze jen složené kočárky), přeprava kol ve vlaku není možná.

Vlak projede nejkrásnější trasu „Posázavského Pacifiku“ do Čerčan. Kromě malebného okolí železniční tratě vybudované v kaňonu řeky Sázavy s několika tunely a kamennými viadukty mohou cestující z parního vlaku navštívit mnoho kulturních akcí a památek v Posázaví.

Jízdní řád speciálního vlaku ZDE.

V Jílovém u Prahy bude možné prohlédnout si Regionální muzeum těžby zlata se středověkými zlatými štolami. Ze zastávky Krhanice můžou cestující dojít do Vojensko-historického muzea v Lešanech, kde bude připraven Tankový den s programem a dynamickými ukázkami. Cestující, kteří vystoupí v Benešově, mohou dojít či dojet místním ekovláčkem na zámek Konopiště. V zámku Jemniště nedaleko Postupic budou mít cestující z parního vlaku 10% slevu ze vstupného a zároveň pro ně bude zajištěna přednostní prohlídka. Na nádraží ve Vlašimi si zájemci prohlédnou výstavu fotografií z historie tratě Benešov – Dolní Kralovice a ve městě stojí za návštěvu také ParaZOO a zámecký park.

Lokomotiva Papoušek je tendrová lokomotiva, která se vyráběla začátkem padesátých let v ČKD Praha. Stala se posledním typem parní lokomotivy pro Československé státní dráhy, který tento závod vyráběl. Lokomotiva byla konstruována na rychlost 100 km/h a své uplatnění našla při vozbě osobních vlaků na příměstských tratích. V okolí Prahy jezdila například na vlacích do Benešova, Turnova či Berouna. Na trati z Benešova do Vlašimi pojede tato lokomotiva vůbec poprvé.