Část viny za zbytečná úmrtí v opravovaných úsecích D1 nese Ministerstvo dopravy a ŘSD

Za téměř deset let, kdy dokázali o rekonstrukci žvanit, tendrovat a pak šnečím tempem opravovat, okolní země postavily tisíce kilometrů moderních dálnic, leckdy v mnohem náročnějším terénu (Chorvatsko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko, Slovensko).

Zbyněk Passer | foto: archvi autora

V Německu i ve Francii opravují dálnice na směny, i v noci. Hlavně řeší jejich kapacitu s ohledem na budoucnost, zatímco my opravujeme D1 z dvou pruhu novu na dva pruhy v době, kdy už provozem dávno odpovídá dálnici s třemi pruhy všude a čtyřmi ve stoupáních.

Jediné reakce odpovědných (a médií) jsou, že na vině jsou řidiči. Jasně. Řidiči zavinili tuhle největší českou ostudu s mezinárodním přesahem. Být tohle v Číně, je na MD i ŘSD hodně popravenejch úředníků. Někdy mi přijde, že mnoha zainteresovaným vyhovují dlouhé termíny používání drahé techniky, pronájmu dopravního značení apod. Prostě nechme provize téct co nejdéle, co na tom, že to pár desítek lidí odnese životem.