Oč korporacím jde?

Proč korporace, pro které by údajně měl být na prvním místě zisk, nezastaví pseudoekologické běsnění? Proč to jde až tak daleko, že kapitáni tabákových koncernů podporují protikuřácké tažení?

Petr Hampl | foto: © Centrální informační agentura, z. s. (CIA) – © Radek Velička

Odpověď zná každý, kdo ví, jak to v takových organizacích chodí. Na začátku je heslo „z každé hrozby dokážeme udělat příležitost“ (v různé obměně patří k základním sloganům každé korporace).

Vzniknou desítky a stovky programů přizpůsobení, jsou jmenováni noví manažeři a koordinátoři, někdy i nový viceprezident, jsou najaty další konzultační firmy a přibráni další placení zástupci veřejnosti. Vnitřní neziskovky rozežerou korporaci stejně jako politické neziskovky stát.

Petr Hampl – Magazín prolomení hradeb