Projektant odhalil technické charakteristiky stíhacího letounu MiG-35

MOSKVA | Projektant a výrobce nejnovějších stíhacích letounů MiG-35 – ruská letecká korporace MiG – poprvé zveřejnila jeho podrobné technické charakteristiky. Podle informací výrobce je MiG-35 vrcholem letadel značky MiG. Informuje světová zpravodajská agentura a rozhlasová stanice Sputnik, která je součástí mediální skupiny Rusko dnes.

MiG-35 | repro: © Sputnik (Ramil Sitdikov)

„Letouny MiG-35 (jednomístný) a MiG-35D (dvojmístný) byly vyvinuty za širokého použití technologií stíhaček 5. generace. Pro sériovou výrobu letadel byla zmodernizována a úspěšně funguje výrobní a technologická základna, která zajišťuje možnost výroby letounů vysokým tempem a s vysokou kvalitou,“ uvádí se v popisu.

Upřesňuje se, že prototypy letounu MiG-35 byly vyrobeny na objednávku Ministerstva obrany RF a testují se v zájmu Vzdušně-kosmických sil Ruska.

Stíhací letoun je určen na ničení vzdušných cílů ve dne i v noci, za jednoduchých a složitých povětrnostních podmínek a také na likvidaci pohyblivých a nehybných pozemních (hladinových) cílů.

Mezi hlavními přednostmi letounu je snížená zjistitelnost radary, čtyřnásobné zálohování všech řídících kanálů, avionika nové generace včetně radaru, opticko-lokační stanice a přilbový průhledový displej pro zjištění cílů a indikaci. Kromě toho je v letadle instalováno moderní informační a řídící pole kabiny s vysokou úrovní automatizace.

MiG-35 bude vybaven novými motory s větším tahem, má možnost dotankování za letu a může také plnit funkci tankeru. Kromě toho byly zcela unifikovány jednomístná a dvojmístná varianta letounu, pokud jde o konstrukci draku, komplex palubního zařízení a vykonávané funkce.

Nejnovější palubní zařízení ve spojení s vysoce přesnými zbraněmi umožňuje stíhačce MiG-35 plnit široké spektrum úkolů, mj. dosažení převahy ve vzduchu v boji se stíhačkami čtvrté a páté generace, zachycení moderních útočných leteckých prostředků, útoky vysoce přesnými zbraněmi na pozemní a hladinové cíle bez vletu do zóny protivzdušné obrany ve dne i v noci za jakýchkoli povětrnostních podmínek, vedení vzdušné rozvědky za použití opticko-elektronických a radiotechnických prostředků a také účast ve skupinových akcích a plnění funkce vzdušného řídícího střediska leteckých skupin.

Posádku letounu tvoří jeden nebo dva lidé, maximální vzletová váha činí 24 500 kg, maximální vnější zatížení je 6 500 kg, maximální tah až 18 000 kp, maximální rychlost 2 100 km/h, maximální výška letu 16 000 m, maximální přetížení 9G, maximální dolet 3 000 km.