Omezení reklamy na víno je pěkná blbost! Víno není jen tak nějaký „alkohol“, ale poezie v lahvi

Boj našeho hejtmanského tria Juránek (2000-2008), Hašek (2008-2016) a Šimek (2016-dosud) proti úvahám ministerstva zdravotnictví o zákazu resp. silné redukci reklamy na víno začal včerejším schválením stanoviska Jihomoravského kraje, které jsem s podporou kolegů připravil a společně jsme předložili.

Michal Hašek

Propagace vína a vinařství se primárně dotýká jižní Moravy a to nejen vína a burčáku, ale propagace regionu, našich zvyků, kultury, řady památek, historie i moderní tváře vinařství a vinohradnictví. Navíc, my Jihomoraváci dobře víme, že víno není jen tak nějaký „alkohol“, ale slovy básníka POEZIE V LAHVI.

Navíc, pokud by stát díky návrhu ministerstva zdravotnictví fakticky zlikvidoval propagaci našich vín, podrazí tak nohy moravským i českým vinařům i jejich tvrdé práci od sametové revoluce dodnes a na pultech převládnou levná dovozová převážně méně kvalitní vína. To opravdu nechceme.

Prosím tedy všechny milovníky moravských a českých vín, buďme hrdými národními patrioty, podpořme moravské a české vinaře, podpořme 30 let se rozvíjející moravské a české vinařství a dejme jasně najevo ministerstvu zdravotnictví, že zákaz či výrazné omezení reklamy na víno JE PĚKNÁ BLBOST!