Ředitelství silnic a dálnic představilo plánovanou odpočívku poblíž hraničního přechodu Hora Svatého Šebestiána

HORA SVATÉHO ŠEBESTIÁNA | Hraniční obec Hora Svatého Šebestiána i sousední Křimov pociťují nárůst kamionové dopravy, který souvisí i s rozvojem průmyslové zóny v okolí Žatce. Problém s parkujícími kamiony v obcích i podél silnice I/7 má vyřešit plánovaná velká odpočívka poblíž hraničního přechodu Hora Svatého Šebestiána.

ŘSD představilo plánovanou odpočívku poblíž hraničního přechodu Hora Svatého Šebestiána

Aktuální stav přípravy odpočívky představili starostům dotčených obcí zástupci chomutovské Správy ŘSD na koordinační schůzce, která se uskutečnila v sídle Obecního úřadu Hory Svatého Šebestiána. Technická studie počítá s téměř devadesáti parkovacími místy pro nákladní auta, s čerpací stanicí pohonných hmot, s restaurací a dalším vybavením. „Máme hotovou technickou studii a nyní budeme projekt posuzovat v rámci vlivu na životní prostředí. Následně bychom chtěli zpracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí, vykoupit pozemky, získat stavební povolení a začít stavět. Pokud nenastanou komplikace, je reálné začít do sedmi let,“ představil starostům aktuální stav přípravy vedoucí úseku výstavby na Správě Chomutov Marek Sotona. Odpočívka má být na straně od Německa k Hoře Svatého Šebestiána. Projekt počítá i s úpravou pro odbočení na odpočívku z protisměru.

Silnice I/7, která je od Chomutova pokračováním dálnice D7, je před hranicemi střídavě třípruhová a dvoupruhová. „Za poslední roky je viditelný nárůst intenzit dopravy. Hlavně v zimě je patrné, že stávající kategorie přestává být dostačující, zejména v místech, kde je pouze dvoupruh,“ narážel na možnost rozšíření silnice starosta Křimova Milan Váňa. Podle něj je v zimě silnice nebezpečná, tvoří se kolony a vzhledem k množství kamionů je i údržba těžce proveditelná. Otázka rozšíření silnice bude podle Správy Chomutov na pořadu dne po příštím sčítání dopravy v roce 2020.

Pro obec Hora Svatého Šebestiána je zásadní bezpečnost. Silnice I/7 vede totiž průtahem obce. „Současné omezení 50 km/h nikdo nerespektuje. Přejít silnici je v podstatě hazard. Nedodržování povolené rychlosti má pak vliv i na hluk v obci,“ vypočítala dopravní problémy v obci starostka Lenka Štelcichová. Obchvat obce není ekonomicky obhajitelný. Zástupci ŘSD starostce nabídli provést kontrolní měření hluku. Na základě výsledků pak mohou být navržena opatření. „Dodržování povolené rychlosti je na Policii ČR,“ dodal Marek Sotona.

Starosta Křimova ještě upozornil na nebezpečný poloměr směrového oblouku ve stoupání u Křimova, kde se stalo několik vážných nehod, včetně se smrtelným zraněním. „Řidiči tam nedávají pozor, koukají po okolí. Zatáčka je pak vynese do protisměru. Je třeba s tímto něco udělat,“ apeloval na vedoucího provozního úseku Správy Chomutov Víta Plechatého starosta Milan Váňa. ŘSD v této souvislosti slíbilo provést bezpečnostní inspekci a najít řešení. „Prověříme poloměr zatáčky a další aspekty. Osobně se domnívám, že pomůže důkladnější dopravní značení,“ dodal Vít Plechatý.

Závěrečným bodem jednání byl podrobný popis přípravy chybějících úseků dálnice D7. Starostové obou obcí kvitovali informaci, že poslední úsek u Postoloprt by měl být dokončen v roce 2026.