V Lounech proběhla prezentace přípravy dálnice D7

LOUNY | Letos se již podruhé uskutečnila v sídle lounského městského úřadu prezentace aktuálního stavu přípravy dálnice D7. Zájem o informace měly přibližně tři desítky pozvaných hostů z řad starostů okolních obcí, hasičů, policie, novinářů a dalších dotčených institucí.

Koordinační schůzky ohledně dostavby dálnice D7 mají v Lounech vždy velký ohlas. Pokaždé se zúčastní desítky hostů, kteří se zajímají nejen o postup přípravy, ale také o související investice, jakými jsou například plánované odpočívky. Na pravidelných prezentacích se podílejí zástupci chomutovské Správy ŘSD a vedení města Loun v čele se starostou Pavlem Jandou.

Úvodní slovo proto patřilo starostovi Loun, který uvítal pravidelnost těchto schůzek i značný zájem veřejnosti. Navazující prezentace byla v režii ŘSD, Správy Chomutov, která má dostavbu zbývajících úseků dálnice D7 od Slaného do Postoloprt na starost. „Prvně bych chtěl všechny ubezpečit, že dostavba dálnice je prioritou nejen ŘSD ČR, ale také Ministerstva dopravy, které s financováním stavby počítá. Proto se nám letos podařilo zahájit stavbu obchvatu Panenského Týnce a v příštím roce zahájíme zkapacitnění Loun a Chlumčan. Celou dálnici pak chceme mít v provozu v roce 2026,“ řekl ve svém úvodu ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Zároveň informoval, že ŘSD plánuje v souvislosti s podáváním informací o postupu přípravy a realizace chybějících úseků dálnice D7 zprovoznit informační kiosek přímo na náměstí v Lounech.

Podrobný popis přípravy jednotlivých úseků následně popsal formou přehledné prezentace koordinátor přípravy dálnice D7 Václav Marvan. Ve své prezentaci potvrdil, že nejsložitějším úsekem stavby bude zkapacitnění obchvatu Postoloprt, kde je nutné řešit úpravu mostů mimo těleso dálnice, a to v souvislosti s hladinou stoleté vody. „Předpokládáme, že tento úsek budeme realizovat až jako poslední. Aktualizované modely potvrdily, že se dálnice nachází v záplavovém území při průtoku stoleté vody. Na druhou stranu jsme našli řešení v úpravě stávajících i navržených mostů přes řeku Chomutovku,“ popsal situaci v přípravě stavby Václav Marvan. V příštím roce tedy začne stavba zkapacitnění silnice I/7 u Loun a Chlumčan, které budou zprovozněny v roce 2022, resp. 2023. V roce 2023 budou zahájeny tři stavby mezi MÚK Knovíz a Panenským Týncem, s jejichž zprovozněním ŘSD ČR počítá v roce 2025. Zkapacitnění obchvatu Postoloprt by mělo začít v roce 2023 a skončit v roce 2026.

Na prezentaci Václava Marvana krátce navázal koordinátor vlivu stavby na životní prostředí Martin Dušek, který informoval o systému kompenzačních opatření během výstavby nejen dálnice D7, ale i dálnice D6.

Ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský prezentace doplnil informacemi o možných rizicích v přípravě. Zejména pak jmenoval rizika spojená s výkupy pozemků či odvolávání neúspěšných uchazečů o zakázku na realizaci stavby.

V Lounech proběhla prezentace přípravy dálnice D7

Vedoucí provozního úseku Správy Chomutov na závěr představil chystané opravy v kraji a zároveň potvrdil, že v roce 2020 ŘSD neplánuje žádné dopravní omezení na stávající silnici I/7. Následně zodpověděl několik dotazů souvisejících s opravami i na jiných komunikacích v gesci ŘSD a také dotazy týkající se zajištění běžné údržby.

Prostor pro dotazy přítomných hostů vyplnily také informace o chystaných odpočívkách v rámci dálnice D7, které mají vzniknout v katastrech obcí Netovice, Smolnice a Všehrdy.