ŘSD urychluje přípravu a realizaci nových parkovací míst pro nákladní automobilyt

PRAHA | Vzhledem k neustále se zvyšujícím intenzitám dopravy je jedním z důležitých úkolů ŘSD zajistit u dálnic dostatečný počet míst, kde budou řidiči moci bezpečné parkovat a dodržovat podmínky pro povinný odpočinek.

Odpočívka Humpolec

K navyšování kapacity odstavných ploch pro kamionovou dopravu, které významně přispívá ke zvýšení komfortu a bezpečnosti silničního provozu, přistoupilo ŘSD na základě přijaté koncepce odpočívek, která byla schválena Ministerstvem dopravy. Vybrané projekty jsou spolufinancovány z programu Evropské Unie Nástroj pro propojení Evropy (CEF).

„Již v letošním roce bude díky tomuto projektu připraveno 207 nových stání pro nákladní automobily. V rámci rozšiřování stávajících odpočívek to je 37 nových míst v Siřejovicích na dálnici D8 a dále 8 míst v Humpolci a 42 míst na odpočívce Střechov na dálnici D1. ŘSD také v srpnu zprovoznilo oboustrannou odpočívku Kurovice na dálnici D55, což přineslo dalších 40 parkovacích míst pro nákladní automobily. V prosinci bude následně zprovozněn nový úsek dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou, jehož součástí je i odpočívka Osek, která přinese dalších 80 nových parkovacích stání“, představil konkrétní výsledky generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Nová parkovací místa pro nákladní automobily budou vznikat i nadále. V následujících dvou letech dojde ke zprovoznění dalších cca 300 parkovacích stání. Kromě toho bude v rámci výstavby nových dálnic v realizaci několik stovek nových míst pro nákladní automobily, a to např. na dálnici D3 (odpočívka Suchdol), na D4 (odpočívka Krsice) nebo na D35 (odpočívky Hrušová a Bukovina).

I přes letošní nárůst počtu parkovacích míst pro nákladní dopravu je jich na české dálniční síti nadále velký nedostatek, a to především na hlavních dálničních tazích a v příhraničních úsecích. Aktuálně je tedy zvažováno také zapojení soukromého sektoru, a to například formou výstavby truckparků.