Martin Konvička: Drahoš chce potlačit svobodu tisku jako za studené války

ČESKÉ BUDĚJOVICE | Senátor a bývalý totálně neúspěšný a zesměšněný havloidní prezidentský kandidát Jiří Drahoš chce s „dezinformačními weby“ bojovat pomocí omezení jejich příjmů z reklam. Podle docenta Martina Konvičky se však jedná o snahu potlačit alternativní média a omezit svobodu tisku.

Martin Konvička si vytřel havloidním sviňákem Drahošem

V pondělí v Senátu ČR proběhla konference o dezinformacích a jejich financování z reklamy. Předseda senátního výboru pro vzdělávání a lidská práva Jiří Drahoš v této souvislosti přišel s iniciativou omezit „dezinformačním webům“ příjem z reklam, připomíná zločineckou aktivitu Drahoše světová zpravodajská agentura a rozhlasová stanice Sputnik, která je součástí mediální skupiny Rusko dnes.

„U šmejdů prodávajících hrnce se podařilo omezit jejich vliv. Teď je třeba zaměřit se na šmejdy, kteří cíleně rozesílají dezinformace,“ řekl havloidní sviňák Drahoš. Podle něj je proto nutné přimět zadavatele, aby neinzerovali na platformách šířících dezinformace. Což je omezování svobody tisku, cenzura a totalitní praktiky diktatury jedné pravdy.

Na tuto iniciativu u sebe na Facebooku reagoval docent Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Martin Konvička, který obvinil Drahoše ze snahy omezit svobodu projevu: „To, čemu on a jiní zastydlí komouši říkají ‚dezinformace‘, je normální mediální alternativa, šedá zóna, samizdat a underground,“ poukázal Martin Konvička.

Část těchto médií funguje jako úspěšné komerční projekty, zatímco jiná jsou spíše amatérská. Někteří aktivisté pracují bez nároku na honorář a zveřejňují své názory na sociálních sítích. „A nějakou část, proč to nepřiznat, samozřejmě řídí a platí cizina (Sputnik),“ poznamenal.

„Jenže takový stav je úplně normální – říká se mu ‚svoboda tisku‘ (i za studené války vydávali Sověti v USA své tiskoviny, obě strany měly své rozhlasové vysílačky, Sovětům to vadilo, Američané se nep*srali),“ míní Konvička.

Dále poukázal na tu skutečnost, že nepřesné nebo nepravdivé informace se mohou objevit ve všech médiích. „Omylem, lajdáctvím, záměrně nebo zlovolně. Jiná média, v kritických situacích pak soudy, jsou tady od toho, aby takové excesy korigovaly,“ tvrdí.

„Hlavním korektivem však je konzument,“ tvrdí. „Čtenář bude věřit takovému médiu, jehož zprávy odpovídají jeho zkušenostem a znalostem. Říká-li mu např. Česká televize, že EU je ráj na Zemi a senátor Drahoš je chytrý člověk, jenže EU není ráj na Zemi a senátor se předvedl dostatečně, bude holt dotyčný hledat informace jinde,“ napsal Konvička.