Město hrůzy a špíny? V Praze nejsou spokojeni se špinavými nevkusnými zastávkami MHD

PRAHA | Nezbytnou součástí zastávek městské hromadné dopravy jsou v očích Pražanů pravidelně vyvážené odpadkové koše, přístřešky chránící před povětrnostními vlivy a také lavičky, tak to vidí podle průzkumu STEM.

Běžná a více než všední zastávka MHD v Praze – děs a hrůza

Co by dále v Praze lidé chtěli? „Doplnit tyto základní prvky po celém městě je pro většinu obyvatel metropole důležitější než vytvářet nový design mobiliáře a rozšiřovat existující zastávky o nové funkce, například wi-fi sítě,“ dodávají průzkumníci a výzkumníci ke žalostnému stavu zastávek MHD.

Čistota zastávek, kvalita údržby a rychlost oprav jsou faktory, které nejvíce ovlivňují spokojenost občanů města s provozem městského mobiliáře. Vyplývá to z průzkumu, který během podzimu 2019 provedla výzkumná organizace STEM pro společnost JCDecaux.

44 % dospělých Pražanů si myslí, že zastávky MHD a jejich vybavení jsou v Praze na lepší úrovni než v jiných městech České republiky. Podle třetiny Praha ale zaostává za jinými velkými městy Evropy. U obyvatel Prahy většinově (68 %) převažuje přesvědčení, že se úroveň zastávek MHD za poslední dekádu zlepšuje.

Potřeby a očekávání Pražanů se liší zejména podle věku a také vzdálenosti cesty do centra města.

„Zejména lidé od 45 let výše považují za nezbytné opatřit zastávky MHD přístřešky, které účinně chrání před větrem a deštěm. Pro starší generaci jsou zásadní také lavičky. Mladí lidé zase častěji fandí zeleným přístřeškům nebo energeticky úsporným řešením. Přes existenci řady online aplikací by všichni uvítali aktualizované informace o času příjezdu spojů,“ říká Martin Buchtík ze společnosti STEM.