Jak snížit tlak bez léků. Zdravý rozum místo zázračných pilulek

MNICHOV | Kardiolog Martin Holle, ředitel Centra preventivního a sportovního lékařství Technické univerzity v Mnichově a člen vědecko-konzultační rady Německého srdečního fondu, uvedl v rozhovoru s portálem Focus, že příčinou vysokého krevního tlaku je nadváha, nedostatek pohybu a nevhodná strava, píše Sputnik.

Ilustrace

„Podle jeho slov například denní procházka trvající 15 minut pomůže snížit krevní tlak o pět až osm milimetrů rtuťového sloupce. Specialista však upozornil, že není třeba jezdit na kole nebo běhat až do vyčerpání sil. Doporučil užívat si cvičení na čerstvém vzduchu,“ informuje světová zpravodajská agentura a rozhlasová stanice Sputnik, která je součástí mediální skupiny Rusko dnes.

Jako další účinný způsob lékař uvedl snížení množství uzenin, chleba a sýrů v jídelníčku. Kardiolog navrhl nahradit je zeleninou. Kromě toho připomněl, že velké množství soli také může přispívat ke zvýšení krevního tlaku.

Změna jídelníčku přispěje ke snížení hmotnosti, což může také snížit tlak o pět až deset milimetrů rtuťového sloupce.

Dříve vědci z Arizonské univerzity v USA vysvětlili, že zdravý spánek po dobu 7 až 9 hodin je nejjednodušší způsob snížení krevního tlaku. Odborníci podnikli průzkum za účasti 300 lidí v průměrném věku 45 let.

Všichni účastníci dostali přístroje, jež měřili jejich krevní tlak každých 45 minut. V noci měli dobrovolníci speciální náramky, jež hodnotily účinnost různých fází spánku.

Zjistili, že ti, kdo spali málo, nebo špatně, měli ráno zvýšený systolický tlak. Ale ti, kdo uléhali k spánku s vysokým tlakem, a dobře se vyspali, vstávali ráno v dobrém stavu.

Po rozboru všech informací vědci spočítali, že pro lepší zdravotní stav má člověk spát 7-9 hodin. Nejlepší je uléhat k spánku do 23:00. Odborníci mají rovněž za to, že spát je třeba v maximální tmě, po vypnutí všech gadgetů, a se staženými roletami.