Dálnice D1 mezi Prahou a Brnem se opět stane nejdražším parkovištěm v Evropě

PRAHA | Na klíčové české dálnici D1 mezi Prahou a Brnem začíná rok rekordních oprav. V sobotu odstartovaly největší opravy v historii na nejdůležitější české dálnici. Až na 52 kilometrech budou rychlost měřit radary. Nejen, že musíte platit dálniční poplatky formou mýta či známky, ale ještě devianti budou měřit omezenou rychlost. Co s takovými kurvami? Postřílet?

D1 Exit 112 | reprofoto: goofle.cz/maps

Postupně se omezí provoz na sedmi úsecích D1 v celkové délce 71 kilometrů. Nejdelší úsek – u Humpolce na Vysočině – bude mít 25 kilometrů. První na řadě je úsek z Mirošovice do Hvězdonice ve středních Čechách, další začnou přibývat od příští soboty.

„Už to nechceme prodlužovat,“ vysvětlil ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy v jedné osobě Karel Havlíček, proč se stavbaři pouštějí na všechny zbývající úseky. Cílem je, aby to bylo příští rok hotové.

To se však nepodaří kompletně. Ministerstvo už nezmiňuje opravu úzkého mostu Šmejkalka při Mirošovice, který slouží od 40. let minulého století. Jeho rekonstrukce se může táhnout dalších několik let. Řidičů se první dva týdny oprav téměř nedotknou. Zpočátku totiž budou probíhat hlavně přípravné práce v odstavném pruhu. A pak začne peklo a buzerace.

Až začátkem března vzniknou zúžení s omezenou rychlostí. Tu bude stát vynucovat radary a v pěti ze sedmi částí zavede úsekové měření. I když tam budou tabule, které na radar upozorní, dá se opět očekávat, že se přilehlé obce z pokut napakují. Jen Velké Meziříčí předloni na přilehlém opravovaném úseku D1 vybralo 60 milionů. Kurvy všech kurev Proč ještě starosta nevisí na lampě náměstí? To je záhada…