Zrůdou Babišem šířená panika brutálně omezí MHD v Ostravě

OSTRAVA | Od vyhlášení nouzového stavu a následné karantény na celém území České republiky klesl počet cestujících ve veřejné dopravě v Ostravě i Moravskoslezském kraji o 80 %. Město i kraj už zareagovali prvními omezeními v minulých dnech, další chystají od středy 1. dubna. Půjde zhruba o dvacet procent spojů.

Tramvaj Stadler nOVA | foto: dpo.cz (DPO)

Vedení kraje a města Ostrava přijala vzhledem k razantnímu poklesu přepravovaných osob v době nouzového stavu ČR rozhodnutí o omezení rozsahu spojů veřejné dopravy na území města a kraje. Přestože průzkumy avizují snížení přepravní poptávky o desítky procent oproti normálu, připravená opatření sníží rozsah jen o zhruba 20 %.

„Musíme reagovat na sníženou přepravní poptávku. Vedle toho je však potřeba omezení v dopravě vnímat také jako nutná úsporná opatření. Ta by mohla být klidně i vyšší, protože rozpočet města může letos přijít o řadu příjmů, ale rozhodně nechceme decimovat mobilitu ve městě. Předpokládám, že tak jak se budou uvolňovat karanténní opatření, bude se postupně vracet i ostravská MHD do normálu,“ říká Vladimír Cigánek, náměstek ostravského primátora pro dopravu.

Přijatá opatření znamenají zrušení provozu s rozvahou vybraných linek nebo omezení četnosti spojů na jiných linkách. I po zavedení změn však zůstává prioritou dodržet veřejnou dopravní dostupnost nejen ve městě, ale především ze vzdálenějších oblastí širšího okolí města, tak aby lidé mohli dojíždět do práce a udržovat ekonomickou činnost regionu. Nepřímý vliv na rozhodnutí o omezení dopravy v ostravském regionu má také nařízení Vlády ČR přiznat ošetřovné rodičům dětí do 13 let, což může ve svém důsledku přinést úbytek provozního personálu a především řidičů.

„Kraj se také přizpůsobuje faktu, že v příměstské dopravě výrazně poklesl počet přepravených osob. Omezení v regionální dopravě se týká především zbytných spojů, tedy školních spojů a těch, které nerozvážejí lidi do práce,“ uvedl k tématu Jakub Unucka, náměstek hejtmana MSK pro oblast dopravy s tím, že všechny podrobné informace o omezeních regionální dopravy naleznou cestující na webu www.kodis.cz.

V rámci ostravské MHD zavádí Dopravní podnik Ostrava speciálně nově vytvořený režim pro pracovní dny a víkendy.. Zastávkové označníky budou opatřeny informací o nových jízdních řádech s uvedením QR kódu s odkazem na aktuální jízdní řád. Cestující budou o chystaných změnách informováni také akustickým hlášením ve vozidlech MHD.

„Upravený jízdní řád by se dal s nadsázkou pojmenovat jako „víkend +“. Nejedná se však o plošné zavedení víkendových jízdních řádů. Jízdní řád, který bude platit od 1. dubna, jsme se i přes všechna zavedená omezení snažili nastavit tak, abychom byli schopni obsloužit i nadále všechny, kteří se potřebují v rámci města přemístit. I když se sníženým komfortem, více přestupy nebo delším čekáním na spoj,“ charakterizuje provedené úpravy jízdních řádů Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava.

Chystané změny v ostravské MHD – obecně:

  • TRAMVAJE se zrušenými vybranými linkami a dalšími omezeními
  • AUTOBUSY se zrušenými vybranými linkami a dalšími omezeními
  • TROLEJBUSY podle nedělního provozu

Dosavadní zavedená opatření zůstávají v platnosti:

  • zastavení školních linek a školních spojů
  • zastavení tramvajových linek 6 a 15 a omezení na 10minutový interval na lince 8
  • zastavení autobusových linek 20, 90, 91, 92 a omezení provozu na linkách 32 a 33
  • zastavení provozu trolejbusových linek 103 a 109

Nově připravená omezení:

  • zastavení provozu tramvajové linky 10,
  • zastavení provozu na autobusových linkách 35, 58, 59, 61, 62, 66, 73, 74, 95, 96, 97, 98 a 99
  • omezení provozu na linkách 22, 23, 24, 26-29, 31-34, 37-41, 44, 45, 48-50, 53, 54-57
  • nedělní provoz na trolejbusových linkách bude platit po celý týden
Reklama: