Dopravní podnik Ostrava letos investuje rekordních 380 milionů korun do modernizace tratí i zastávek

OSTRAVA | Větší rychlost, menší hluk, zatravněné koleje i nové zastávky nebo celé tramvajové smyčky. Dopravní podnik Ostrava (DPO) společně se statutárním městem Ostrava (SMO) zahájil největší investici do modernizace tramvajových tratí ve své novodobé historii. Informuje DPO.

Rekonstrukce tramvajové trati na Náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě Přívoze

Někde už stavební práce začaly, jinde se rozběhnou v průběhu léta nebo na podzim. DPO letos zrealizuje více než desítku investičních projektů. Všechny mají několik společných jmenovatelů: rychleji, tišeji, pohodlněji a v hezčím prostředí.

„V plánu už jsme tyto akce měli dlouho, teď jsme se ale rozhodli je ještě více nakumulovat. Řekli jsme si, že když je možnost získat takové množství peněz z evropských fondů, jdeme do toho. Navzdory ztrátě způsobené koronavirem nechceme, aby se krize promítla do omezení investic, “ říká předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

Plán investic na mapě ZDE | Rozpis investic ZDE

Morys dále dodává, že podobně rozsáhlé projekty totiž plánuje DPO i v dalších dvou letech. „V případě potřeby si vezmeme i úvěr,“ uzavírá generální ředitel DPO.

Z rekordních 380 milionů korun vynaloží DPO na přímé investice v roce 2020 366 milionů, dalších 30 milionů půjde na nutné a plánované opravy. Nicméně pololetní odměny zaměstnanci za první pololetí roku 2020 nedostanou, tak rozhodl představenstvo společnosti.

Reklama: