Černá revoluce nebo zrození planety opic? Štvavá kampaň se postupně zvrhává na hon na bělochy

PRAHA | Členka hnutí Trikolóra Natálie Vachatová se dnes na sociální síti vyjádřila k nynější situaci, která hýbe světem. Některé značky totiž v souvislosti s protesty Black Lives Matter mění názvy produktů či stahují obaly. Co si o tom myslí? ptá se řečnicky autor článku agentury Sputnik.

Natálie Vachatová promluvila o rasismu

„Expresní linkou k rasismu,“ napsala v úvodu Vachatová. Uvedla, že sama patří k těm lidem, kteří se nezabývají tím, co člověk dělá a s kým žije. „Nynější štvavou kampaň, která se postupně zvrhává na hon na bělochy, ale začínám mít problém přehlížet. Z výrobků mizí označení ‚bělící‘ nebo ‚zesvětlující‘, prezidenti kosmetických firem se předhánějí v tom, kdo vydá nejvíc korektní prohlášení, z trhu se stahují nejrůznější ‚nekorektní‘ obaly,“ píše Vachatová.

Na tomto místě stojí za zmínku to, že francouzská společnost L’Oreal oznámila, že z popisu svých produktů na péči o pleť odstraní slova jako „bílá“ a „světlá“. Obdobné rozhodnutí padlo také ve společnosti Unilever. Americká společnost Johnson & Johnson pak zase zcela přestala prodávat krémy, které pomáhají zesvětlit tón pleti v Asii a na Blízkém východě.

„L’Oreal chápe oprávněnou obavu ze slov, která se používají pro popis produktů pro vyrovnání tónu pleti a rozhodl se, že odstraní slova jako bílý/bělící, světlý/zesvětlující z celé produkce,“ uvádí se v prohlášení.

Podle Vachatové však zesvětlující krém, pálení knih, zákaz filmů a ani hyperkorektní jazyk nezmění vůbec nic na dané situaci. „Nic krom toho, že se rozdělí společnost, vyostří situace a z lidí, kteří byli do té doby tolerantní, se stanou mnohdy fanatičtí ochránci něčeho, co by je před tím nenapadlo hájit. Alespoň tedy tady u nás,“ pokračuje. Podle jejích slov v naší zemi totiž platí, že změna vně je člověku k ničemu, pokud se něco zásadního nezmění uvnitř.

„Jsem docela tolerantní. Po tom, co se ve světě děje, se ze mě ale bůh ví proč nestává tolerantnější člověk. Má to přesně opačný efekt,“ dodává.